מדריך נבוכים לבניית אתר – כל התהליך מרוכז ומסודר

בניית אתר יכולה להיות משימה מאד מרתיעה ומפחידה עבוד מי שאיננו מבין דבר וחצי דבר בתחום, המושגים הטכניים, ריבוי המשימות והצורך בסנכרון מול כמה בעלי מקצוע שונים דומים לפעמים לסיטואציה שאדם שאיננו מבין כלום במכונאות נדרש ללכת למוסך, כל מושג או תרחיש נשמע לנו כמו שבעל המקצוע מסדר אותנו וסוחט מאתנו כספים שלא בצדק.
בכתבה זו תמצאו את סדר הפעולות הנדרש ובעלי המקצוע שצריכים להיות מעורבים בהליך בניית אתר כדי לפשט עבורכם את העניין כמה שיותר.


שלבים בבניית אתר.


• שלב א אפיון האתר – השלב החשוב ביותר בכל בניית אתר הוא שלב האפיון המתבצע מול חברת הפיתוח, בשלב זה אתם מתארים בדיוק מה אתם רוצים שיהיה באתר שלכם, מה יהיה ייעוד האתר, אילו פונקציות הוא אמור לעשות ועל פי זה חברת הפיתוח תתמכר לכם את עבודתה וגם המעצב/ת יוכלו ליצור את העיצוב.
• שלב ב העברת האפיון למעצב/ת – את האפיון מעבירים למעצב/ת שעל פי הערות הטכניות באפיון יודעת לעצב את האתר לתבניות/ אזורים ותתי אזורים, ללא אפיון הסיכוי שהעיצוב יתאים לרצונכם יהיה אפסי.
• שלב ג התחלה של התכנות – לאחר שהלקוח אישר את קבצי העיצוב מהמעצב/ת חברת הפיתוח מתחילה לתכנת את האתר על פי אותם קווי עיצוב.
• שלב ד רכישת דומיין – בשלב בו חברת הפיתוח עובדת על האתר בשרתי הפיתוח שלה אתם צריכים לקנות את שם האתר שלכם (Domain Name) אותה כתובת שאותה כותבים בדפדפן והאתר מופיע.
• שלב ה רכישת שרת – לכל אתר צריך להיות שרת אחסון, התייחסו אל זה כמו הבית של האתר, שרת האחסון הוא איפה שכל הקבצים של האתר נמצאים ובכל פעם שהדפדפן פונה לכתובת של האתר השרת מחזיר לו את נתוני הקבצים ובכך חושף את האתר בפני הגולשים.
• שלב ו רכישת תעודת ssl – אחת הדרישות הכי בסיסיות היום היא תעודת ssl לאתר שלכם, זוהי מעיין שכבת אבטחה שאתם מכירים בטח בתור HTTPS ומקפידים לקנות רק מאתרים המכילים את התעודה.
• שלב ז (אם האתר הוא אתר מסחר) התחברות עם חברת סליקה – אם אתם בונים אתר שמיועד למכירות מוצרים או שירות יש להתחבר עם חברת סליקה.
• שלב ח בדיקות QA ראשוניות והערות לתיקון – לאחר סיום הפיתוח הראשוני חברת התוכנה תבקש מכם הערות, אתם אמורים לעבור על כל הפיצ'רים של האתר ולבדוק אותם, לראות אם העיצוב מתאים למה שאישרתם או שיש הבדלים את כל הערות שלכ תעבירו בחזרה לחברת הפיתוח והם יתקנו.
• שלב ט הזנת תוכן מקורי באתר והחלפת תוכן הדמה – כשבונים אתר אין זמן לחכות לתוכן שלו אז חברת התוכנה שמה תוכן דמה כדי שלפחות תקבלו מושג איך נראה האתר שיש בו תוכן, בשלב זה אתם אמורים להחליף את תוכן הדמה בתוכן מקורי שקיבלתם מכותבי התוכן שלכם.
• שלב י בדיקות QA אחרונות והערות לתיקון – בדיקות אחרונות אחרי התיקונים הקודמים ואחרי הזנת התוכן שהאתר פועל ונראה כמו שציפתם ממנו על פי האפיון והעיצוב, כל אי תאימות תחזירו לחברת התוכנה שתתקן, אחרי זה השיקו את האתר.

מרחבי הרשת:
סיבים אופטיים – הצטרפו לשירות yes+FIBER ותוכלו ליענות מאינטרנט מהיר במיוחד בתשתית סיבים אופטיים
מטרנה – כתבה באתר ד"ר אפי
אייפון 15 – האייפון החדש מבית אפל
מטרנה – כתבה אודות מטרנה באתר כלכליסט