אחד השלבים הקריטיים בתהליך של פיתוח ובניית אתר זה שלב האפיון. כמו שלא מפתחים מוצר בלי לאפיין קודם כל את הצורך שלו, לחקור את קהל היעד עבורו או מיועד ולסקור את שוק המתחרים, ככה אי אפשר לבנות אתר בלי קודם כל לאפיין אותו.
אז איך עושים אפיון נכון?
קודם כל חשוב לעשות סדר מחשבתי שכן אתר הבית שלנו ישרת אותנו ממש כמו חלון ראווה ולכן עלינו לבנות מסמך אפיון שיעזור לנו בתהליך בניית האתר.
- מה מטרת האתר – זו השאלה הראשונה שאנחנו חייבים לשאול את עצמנו בתהליך האפיון. האם המטרה היא לחזק את המותג שלנו, האם המטרה למכור מוצרים או שירותים מסוימים, האם המטרה להציג מידע אינפורמטיבי וכדומה. ניתן כמובן להגדיר מראש מטרה עיקרית ומטרות משנה.
- מיהו קהל היעד – אי אפשר לבנות אתר אינטרנט בלי שאנחנושייודעים מראש למי הוא מכוון. זה כמו שנמציא משקה חדש בלי שנחליט למי למכור אותו, מראש, הרי הוא פשוט לא יימכר. קהל היעד יכול לגרום לשינוי מהותי גם בעיצוב שלו. האתר יכול לפנות לאנשי הייטק, לצעירים, לסטודנטים, לנשים אחרי לידה וכדומה… הכל תלוי ב…נכון – המטרה של האתר.
- לקוחות קיימים או חדשים, מותג מוכר או לא מוכר – דבר נוסף שישפיע על תכנון ועיצוב האתר הוא האם מדובר במותג שכבר מכירים אותו או מותג חדש. זה מאוד משמעותי מבחינת הבאז שאנחנו רוצים ליצור. האם למותג שלנו כבר יש לקוחות קיימים או שאנחנו ממש בונים הכל מאפס.
- עיצוב – כאן נכנסים לתמונה שני משתנים – תבניות עיצוב קיימות מול טעם אישי שבמרבית המקרים אפשר גם לעשות סוג של שילוב.
לסיכום, מאוד חשוב שתהיה לנו תכנית מסודרת שתאפשר לנו לבנות את האתר בדיוק לפי חוקי האינטרנט.
תגובות אחרונות